niedziela, 8 maja 2011

Jak zaprojektować i wykonać dobry plakat

Plakat to połączenie sztuki i marketingu. Obraz z przesłaniem, gra z , jakby nie patrzeć, klientem. Plakat to zabawa dla inteligentnych – w formacie B1 musisz zmieścić całą ideę, zachęcić, zareklamować, zwrócić uwagę i zachwycić.

Jak zaprojektować i wykonać dobry plakat?
Co jest potrzebne, żeby przyciągnął on Twoją uwagę?
Na czym się skupić?
Co chcemy tak naprawdę przekazać?
Bardzo ułatwia nam to David Bernstein (dyrektor kreatywny międzynarodowych agencji reklamowych zajmujących się projektowaniem graficznym). Opracował on 8 zasad w projektowaniu plakatów. Chciałbym je teraz przedstawić opierając się na przykładach.
Plakaty z lat 1970-1998 Chciałbym pokazać również, że od zawsze zasady były proste:

1) Prostota


 
autor: Wiesław Rosocha

2) Jeden dominujący element

autor: Sławomir Iwański

3) Śmiałość

autor: Wiktor Górka

4) Czytelny typ czcionki

autor: Sławomir Iwański


5) Niewielka ilość słów

autor: Mieczysław Wasilewski

6) Odpowiednia wielkość czcionki

autor: nieznany

7) Kontrastujące barwy


autor: Henryk Tomaszewski

8) Branding zgodny z wizerunkiem marki


autor: Sławomir Iwański


Jak wiadomo zasady to jednak nie wszystko. Najważniejszy jest zawsze pomysł :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz