Plakat to połączenie sztuki i marketingu. Obraz z przesłaniem, gra z , jakby nie patrzeć, klientem. Plakat to zabawa dla inteligentnych – w formacie B1 musisz zmieścić całą ideę, zachęcić, zareklamować, zwrócić uwagę i zachwycić.
Jak zaprojektować i wykonać dobry plakat?
Co jest potrzebne, żeby przyciągnął on Twoją uwagę?
Na czym się skupić?
Co chcemy tak naprawdę przekazać?
Bardzo ułatwia nam to David Bernstein (dyrektor kreatywny międzynarodowych agencji reklamowych zajmujących się projektowaniem graficznym). Opracował on 8 zasad w projektowaniu plakatów. Chciałbym je teraz przedstawić opierając się na przykładach.
Plakaty z lat 1970-1998 Chciałbym pokazać również, że od zawsze zasady były proste:1) Prostota
autor: Wiesław Rosocha
2) Jeden dominujący element
autor: Sławomir Iwański
3) Śmiałość
autor: Wiktor Górka
4) Czytelny typ czcionki
autor: Sławomir Iwański
5) Niewielka ilość słów
autor: Mieczysław Wasilewski
6) Odpowiednia wielkość czcionki
autor: nieznany
7) Kontrastujące barwy
autor: Henryk Tomaszewski
8) Branding zgodny z wizerunkiem marki
autor: Sławomir Iwański
Jak wiadomo zasady to jednak nie wszystko. Najważniejszy jest zawsze pomysł :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz